Témy záverečných prác 2017-2021
Témy bakalárskych a diplomových prác v akademickom roku 2017/2018
Témy záverečných prác od akademického roku 2014/2015 pre učiteľstvo Bc. a Mgr.
Z dôvodu naplnenia úlohy Boloňskej dohody z roku 1999, ktorá stanovuje najmenej dvojstupňové kreditové štúdium na vysokých školách, boli akreditované dva samostatné, ale pritom nadväzujúce študijné programy (bakalársky a magisterský) pre Učiteľstvo akademických predmetov.
Učiteľstvo akademických predmetov v bakalárskom stupni vzdelávania integruje celú problematiku prípravy učiteľov. Štúdium učiteľstva je zamerané na zvládnutie poznatkov pedagogiky a psychológie a ich aktuálne využívanie vo výchovno-vzdelávacom procese. Príprava učiteľov a štúdium učiteľstva nadväzuje na štúdium odborných predmetov, kde poznatky z pedagogiky majú poskytnúť všeobecné podnety pre metodickú, výchovnú a vzdelávaciu činnosť každého učiteľa. Všeobecné poznatky z pedagogiky a psychológie, získané v bakalárskom stupni vzdelávania, sú vo väzbe na odborný predmet konkretizované v didaktike vyučovacieho predmetu, ktorý vyučuje príslušná odborná katedra.
Pedagogika v rámci učiteľskej prípravy poskytuje poznatky z jej jednotlivých disciplín, ktoré na seba nadväzujú od všeobecných vedomostí ku konkrétnym. Postupuje sa od základov pedagogiky, cez metódy a stratégie rozvoja osobnosti dieťaťa, dejiny pedagogiky, teóriu výchovy a všeobecnú didaktiku. Študenti učiteľstva tak získavajú dokonalé poznatky o pedagogike ako vednej disciplíne, ktorá rieši podstatné otázky výchovy a vzdelávania a tieto poznatky sú uplatňované v rámci štúdia a počas priebežnej pedagogickej praxe.
Psychologické disciplíny v učiteľskom vzdelávaní zabezpečuje Katedra psychológie. Jednotlivé psychologické disciplíny doplňujú poznatky študentov o psychickom vývine a psychologických podmienkach výchovy a vzdelávania, čím sa utvárajú ucelené pedagogicko-psychologické poznatky a zručnosti pre prácu budúcich učiteľov. Učiteľská príprava bola a je realizovaná v nadväznosti štúdia jednotlivých odborných kombinácií, ktoré sú viazané na vyučovacie predmety na základných a stredných školách.